h1

En höst kommer lastad

juli 29, 2009

Trots extemt låg aktivitet här på bloggen observerar jag att några få tappra besökare letar sig fram hit var och varannan dag. Roligt. Låt oss kalla de det semester eller nått. De senast nedpräntade tankarna om ”ögonblickets affär” förverkligades faktiskt en kort tid efter radernas tillkomst. Jag tog språnget ut i det okända och en ny och underbar bekantskap har gjort sitt inträde i mitt liv.

Just nu sitter jag annars och  försöker smyga igång höstterminens arbete. Skapar översiktsbilder för kurser i Svenska A och  B. Vad ska med? Hur ska jag arbeta? Det är en mödosam tankeprocess som nu drar igång och som måste följas av disciplinerat arbete fram till det att eleverna anländer den 19 augusti. Jag kommer i höst att undervisa vid såväl teoretiska som praktiska program och funderar naturligtvis en del över hur det ska påverka min planering. Eftersom min lärarerfarenhet ännu är begränsad tänker jag just nu att jag inledningsvis kör ganska lika upplägg för att själv skapa mig en bild av vilka behov och utmaningar som de olika grupperna kommer att bjuda.

För övrigt är Theodor Jensens nya singel synnerligen lovande.

2 kommentarer

  1. Songbird är en väldigt fin sång.


  2. Och sjukt jävla bra.



Lämna en kommentar